Skip to main content

Pe parcursul săptămânii curente au avut loc întruniri în cadrul proiectului COOPERA a reprezentanților companiilor: CID NATO, Institutul European de Studii Politice, Camera de Comerț și Industrie Moldova – China și Centrul de Caritate pentru Refugiați cu studenții înscriși la programul de master “Diplomație, Securitate, Business și Comunicare”. Aceștia au fost informați de către conducerea facultății și corpul profesoral despre posibilitatea studierii după sistemul de învățământ dual ca alternativa a celui tradițional. Astfel, potențialii doritori au avut posibilitatea să adreseze întrebări direct partenerilor duali, care sunt obiectivele, beneficiile și oportunitățile învățământului dual, procesul de formare profesională la companie, rolul mentorului profesional din companie, procesul de evaluare a performanțelor, calificările și competențele profesionale.

cropped-cov2222.png

În context, amintim că părțile au stabilit un parteneriat reciproc avantajos, în scopul organizării și realizării procesului de formare profesională a specialiştilor prin învățământ dual în vederea asigurării unui proces de învățare de calitate prin muncă, prin implicarea părților în procesul de planificare, implementare și monitorizare a efectelor învățământului dual conform cadrului instituțional stabilit.
Învățământul dual reprezintă o formă alternativă de studii, care în cadrul pregătirii tinerilor specialiști pune un accent semnificativ pe formarea competențelor practice în mediul real de muncă, cu un grad înalt de implicare în acest proces al reprezentanților mediului de afaceri.
Partenerii instituțiilor de profil prezenți la eveniment au reiterat deschiderea de a consolida colaborarea cu Facultatea Relații Internaționale, Științe Politice și Jurnalism, care au început pilotarea programului din cadrul anului universitar 2022 – 2023 și au susținut că anume integrarea învățământului superior dual în Moldova va contribui la îmbunătățirea capacității de muncă, sporirea compatibilității între cerințele lumii profesionale și formarea inițială a studenților.

9 Comments

Leave a Reply